Prekių katalogas

Ar poliravimas ir lako korekcija tas pats?

  • Ar poliravimas ir lako korekcija tas pats?

    Kas yra poliravimas ir kas yra lako korekcija dažnai maišoma ar netgi supinama kaip vienas, bet skirtingai vadinamas, Automobilio išvaizdos tobulinimo procesas, tačiau tai nėra tas pats. Poliravimas ir lako korekcija - du kardinaliai skirtingi procesai, turintys skirtingus tikslus ir reikalaujantys skirtingų medžiagų bei laiko resursų. Poliravimas yra greitesnis ir mažiau sudėtingas procesas, skirtas paviršiaus blizgesiui atkurti ir smulkiems defektams pašalinti. Lako korekcija yra sudėtinga ir ilga, reikalaujanti daugiau dėmesio ir pastangų, siekiant pašalinti gilesnius defektus ir pagerinti paviršiaus lygumą. Abu procesai yra svarbios automobilio priežiūros dalys, o jų pasirinkimas priklauso tiek nuo automobilio lako būklės ir naudojimo aplinkybių, tiek nuo savininko norimų rezultatų.

     

    Poliravimas

    Tikslas. Poliravimas skirtas paviršiaus blizgesiui atkurti ir smulkiems paviršiaus defektams pašalinti – oksidavęsis lako sluoksnis, smulkūs ir reti priežiūros subraižymai, į laką įsigėrę nešvarumai, hologramos. Visi šie defektai paprastai neperžengia 10 µm lygio tačiau turi didelę reikšmę akivaizdžiam blizgumui ir spalvos sodrumui.



    Procesas
    • Poliravimas apima vieno ar dviejų žingsnių procesą, naudojant poliravimo pastas ir specialiai poliravimui skirtas mašinėles.
    • Dažniausiai naudojami įvairių grubumo lygių poliravimo padeliai ir vidutinio/švelnaus agresyvumo poliravimo pastos. Nors poliravimą galima atlikti ir naudojant agresyvias medžiagos tačiau procesui skirtas laikas apriboja tikėtiną rezultatą.

    Trukmė
    Poliravimas, priklausomai nuo pasirinkto intensyvumo, automobilio dydžio ir paviršių būklės, gali užtrukti iki 8 valandų. Paprastai mažesniems automobiliams reikės mažiau laiko, o didesniems – daugiau. Taip pat daugiau laiko gali pareikalauti įmantrų dizainą ir daugybę kėbulo linijų ar akcentų turintys automobiliai.

     

    Lako Korekcija

    Tikslas. Lako korekcijos tikslas tiek mechaniškai išlyginti lako paviršių, tiek išgauti maksimalų šviesos atspindėjimo lygį ir atspindžio kokybę. Lyginant su poliravimu šalinami giliau lako sluoksnyje esantys defektai, pavieniai, atsitiktiniai įbrėžimai. Keičiama paviršiaus tekstūra ir apelsino žievelės efektas, reikalaujantys intensyvių mechaninių veiksmų. Tokie defektai gali siekti net iki 50 µm ir nors ne visi yra reikšmingi bendram blizgumui ar spalvos sodrumui tačiau reikšmingi visuminiam Automobilio vaizdui.



    Procesas
    • Lako korekcija apima keletą pasirenkamų etapų: šlifavimą, agresyvų poliravimą, vidutinio agresyvumo poliravimą ir užbaigiamojo etapo poliravimą.
    • Procesai naudojamomis medžiagomis ir įrankiais panašūs į paprasto poliravimo tačiau reikalauja daugiau žinių ir įgūdžių, medžiagų, įrangos, laiko, įsitraukimo, atidumo ir pastangų.

    Trukmė
    Lako korekcijos procesas gali užtrukti iki 60 darbo valandų ar net ilgiau, priklausomai nuo daugybės su konkrečiu automobiliu susijusių faktorių: jo būklės, esamo lako resurso, įmantraus kėbulo dizaino, kėbulo akcentinių komponentų kiekio ir daugybės kitų dėmesingumo poreikį padidinančių faktorių. Kruopštumas ir atidumas kiekvienai detalei yra neatsiejama lako korekcijos dalis todėl galutinė trukmė yra sunkiai nuspėjama.

     

    Poliravimas vs. Lako korekcija 

     

    Apimtis

    Poliravimas. Dažniausiai apima tik paviršinius defektus ir blizgesio atkūrimą.

    vs.

    Lako korekcija. Įtraukia gilesnių defektų šalinimą ir viso paviršiaus mechaninį išlyginimą.

     

    Procesų etapai

    Poliravimas. Vieno ar dviejų žingsnių procesas.

    vs.

    Lako korekcija. Daugiapakopis procesas, apimantis kelis poliravimo etapus ir šlifavimą jeigu to reikalauja paviršių būklė.

     

    Procesų trukmė

    Poliravimas. 2–8 valandos, priklausomai nuo Automobilio dydžio.

    vs.

    Lako korekcija. 8–60 valandų ar ilgiau, priklausomai nuo paviršių būklės ir reikiamo darbo sudėtingumo.

     

    Galutinis rezultatas

    Poliravimas. Atkuria blizgesį ir atspalvio sodrumą, pašalina smulkius defektus.

    vs. 

    Lako korekcija. Pašalina tiek smulkius paviršinius, tiek gilesnius defektus, pagerina paviršiaus lygumą ir sukuria aukščiausios kokybės optines savybes.

     

    Poliravimas suteikia pastebimų pagerinimų lako išvaizdai, ypatingai pašalinus lengvus, blizgumą apribojančius defektus nuo ilgą laiką dėvėtų paviršių. Tačiau, kuo intensyviau poliruojamas nusidėvėjęs lakas, ar procesai pereina nuo poliravimo į lako korekciją, tuo smulkesnis ir mažiau akivaizdus pagerėjimas kiekviename etape. Lako korekcija nors ir gali padaryti stebuklus atstatant stipriai pažeistą, netinkamai suremontuotą, apleistą lako paviršių ar net reikšmingai pagerinti visiškai naujo automobilio išvaizdą, ji turi mažėjantį gautų rezultatų principą. Kuomet artėjama prie beveik tobulos lako būklės, kiekvienas paskesnis korekcijos žingsnis ar skirtas dėmesys suteikia vis mažiau akivaizdų vizualinį pagerinimą.

    Tačiau žmogaus akys pastebi net labai nedidelius pokyčius ir visuminis efektas, kuris pasiekiamas lako korekcijos metodais - pagerėjęs spalvos kontrastas, tikslesnis ir lygesnis besiformuojantis atspindys, didesnis atspindinčios šviesos kiekis ir blizgumas, sukelia įspudį, kad automobilis yra dėmesingiau prižiūrimas ir visumoje atrodo aukštesnės kokybės.

    www.detaily.lt  - siūlome bene plačiausią pasirinkimą specializuotų poliravimo įrankių, priemonių ir aksesuarų mėgėjiškam poliravimui ir profesionaliai lako korekcijai.

    Turite klausimų apie poliravimą ar reikia pagalbos renkantis poliravimo priemones? Susisiekite el. paštu shop@detaily.lt

    Kopijuoti ir naudoti šiame tinklapyje publikuojamą medžiagą galima tik nekomerciniam naudojimui ir aiškiai nurodant autorines publikacijos teises.